Sobota, 21 maja 2022r. Jana, Moniki, Wiktora
 Szukaj
FACEBOOK RSS EMAIL Strona główna
Planeta Kobiet

Jedz zgodnie z porą roku, czyli dieta zimowa

Nasze codzienne odżywianie jest jak paliwo – od niego zależy to jak pracuje nasze ciało i umysł oraz to ile mamy energii. Istnieje wiele pojęć „zdrowej diety”, lecz należy się skupić na podstawowej zasadzie – dobre jest dla nas to, co jest łatwe do strawienia i przyswojenia przez nasz organizm! O ile w okresie wiosny i lata jedzenie świeżych, nieprzetworzonych produktów jest łatwiejsze, w czasie jesienno-zimowym odżywianie może stanowić wyzwanie. W tym czasie w naszym klimacie musimy chronić się przed chłodem i wilgocią, mocno wspierać odporność organizmu oraz nie pozwolić na osłabienie i niedobory witamin i minerałów.

Goodie Foodie przedstawia podstawowe zasady odżywiania w tym czasie, by móc cieszyć się pełnią energii, zdrowia oraz dobrego samopoczucia.

1. Jedz ciepłe posiłki już od samego rana - ciepłe śniadania są bardzo ważne do pobudzenia metabolizmu i rozgrzania „ognia trawiennego”.

2. Do posiłków dodawaj przyprawy „rozgrzewające” organizm – korzenne oraz kurkumę.

3. Posiłki spożywaj co 4 godziny – staraj się, aby zawsze było to coś ciepłego i pożywnego (najlepiej duszonego, pieczonego lub gotowanego).

4. Łącz odpowiednio produkty w posiłkach: warzywa z rybą lub mięsem lub węglowodany złożone (kasze, ryż, pełnoziarnisty makaron) z warzywami.

5. Unikaj surowych produktów nie sezonowych – np. sałaty i cytrusów (poza cytryną, której sok z gorącą wodą pity codziennie rano na czczo oczyszcza organizm).

6. Wprowadź do swojej diety wszelkie produkty kiszone - są świetne w tym okresie.

7. Zdecydowanie ogranicz nabiał - szczególnie o tej porze roku to bardzo ważne - dzięki temu będziesz mniej chorować.

8. Między posiłkami – ale około 20 min przed i po posiłku - popijaj herbatki, głównie owocowe i ziołowe (poza herbatką miętową, z melisy i zieloną, które wychładzają organizm) lub sięgnij po prostu ciepłą wodę.

Tych 8 prostych zasad zastosowanych w codziennym życiu, w połączeniu z unikaniem niezdrowych tłuszczy oraz wysoko przetworzonych produktów (np. biały cukier czy oczyszczona mąka), na pewno przyniesie w krótkim okresie poprawę samopoczucia, wzrost energii oraz pomoże utrzymać prawidłową wagę w okresie jesienno – zimowym.

Zacznij dbać o całoroczną świetną formę już dzisiaj i spróbuj zmienić swoje dotychczasowe nawyki żywieniowe na zdrowe – z korzyścią na całe życie.


Więcej informacji na: www.goodiefoodie.eu
Oceń ten artykuł:  1 pkt 2 pkt 3 pkt 4 pkt 5 pkt    Aktualna ocena: 5,00
 
Wyślij e-mail rekomendujący ten artykuł
E-mail adresata
 
 
Jedz zgodnie z porą roku, czyli dieta zimowa
Nasze codzienne odżywianie jest jak paliwo – od niego zależy to jak pracuje nasze ciało i umysł oraz to ile mamy energii. Istnieje wiele pojęć „zdrowej diety”, lecz należy się skupić na podstawowej zasadzie – dobre jest dla nas to, co jest łatwe do strawienia i przyswojenia przez nasz organizm!
Czytaj cały artykuł

 
Twoje Imię i Nazwisko
 
Twój E-mail
 
 
Dodaj swój komentarz do artykułu.
 
Komentarz
Autor
 

Wasze Komentarze

Jeszcze nie skomentowano powyższego artykułu.

Wszystkie komentarze są własnością ich autorów. Autor ponosi pełną odpowiedzialność za treść wpisu. Jeżeli wynikną z tego konsekwencje prawne, planetakobiet.com.pl może przekazać wszelkie informacje stronom zainteresowanym na temat danego użytkownika oraz pomóc w jego zlokalizowaniu.

Konkursy

Wywiady z gwiazdami

Nasza Ankieta

Najprzystojnieszy polski aktor to?

zagłosuj
Moda   Trendy   Projektanci   Modna w ciąży   Ciekawostki   Porady stylisty   Zdrowie i Uroda   Zdrowie   Uroda   Make-up   Rozmaitości   Kącik kulinarny   Z życia wzięte   Wielki świat   Motoryzacja   Nasze dzieci   Porady   Nasz ślub   Kultura   Muzyka   Kino   Teatr   Książka   Sztuka   Konkursy   Konkurs SMS-owy   Konkurs książkowy   Konkurs muzyczny   Wywiady z gwiazdami   Kominek    
Copyright © 2022 Planeta Kobiet. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt i wykonanie L77 - Strony internetowe Strony internetowe